Florida 2017

Vanuit New York vlogen we naar Orlando waar onze reis door Florida begon.

Heerlijk onbijtje op de luchthaven in New York, bestellen via een tablet en betalen met het betaalapparaat op je tafel......

Het eerste pretpark wat we bezochten was Disney's Animal Kingdom. Een paar maanden voor onze reis was hier een nieuw gedeelte geopend: Pandora World of Avatar. We moesten dan ook vroeg op om gelijk met 'rope drop' naar de attractie 'Flight of Passage' te lopen want de wachtrijen liepen soms tot wel 3 uur op. Deze attractie was zo mooi dat we aan het eind van de dag besloten om deze nog een keer te doen en 2,5 uur in de rij te gaan staan.

Op de tweede en laatste dag in Orlando bezochten we Universal Island of Adventure en Universal Studio's, voornamelijk voor 'The Wizarding World of Harry Potter'. De twee parken zijn zo groot dat we buiten het Harry Potter gedeelte niet veel gedaan hadden. Ook voor het waterpark Volcano Bay hadden we helaas geen tijd.

Na deze twee dagen waren we helemaal gesloopt, we hadden ook zo gigantisch veel gelopen in NY en de pretparken. De volgende dag moesten we weer verder dus veel tijd om bij te komen hadden we niet. Na een bezoek aan de Florida mall en een outlet mall vertrokken we dan ook richting de westkust. De bestemming was Outrigger Beach resort in Fort Myers. Onderweg hadden we erg slecht weer en toen we aankwamen in ons hotel bleek het alleen maar slechter te worden. Fort Myers beach was heel mooi, echt een verademing na alle drukte. Ondanks het weer vermaakten de jongens zich prima in het zwembad en op het strand. Uiteindelijk kregen we s' nachts de tropische storm Emily over ons heen. Een gedeelte van het dak van ons hotel waaide eraf maar wij zijn overal doorheen geslapen, zo moe waren we.

Gelukkig klaarde het de volgende dag weer wat op zodat ons tripje naar Captiva Island gewoon door kon gaan. Er stond een Dolphin watch boottocht op de planning en een bezoek aan de Bubble Room waar we een heerlijk stuk red velvet taart gegeten hebben.

Vanuit Fort Myers Beach reden we door de Everglades naar The Keys. In de Everglades stopten we om een tochtje te maken met een airboat. Als je nog geen gehoorbeschadiging hebt dan krijg je het wel tijdens deze tocht 😉 De oordopjes die we kregen bleven maar met moeite zitten. We zagen twee gators, echt vlak naast de boot aan mijn kant, best eng eigenlijk!

We keken na het tochtje nog even naar de kleine gators op het park en reden daarna door naar Hawks Cay op Duck Key.

De jongens vonden het fantastisch om de tarpons te voeren bij Robbie's. Ontaarde ouders zijn wij, we keken toe hoe onze kinderen bijna hun vingers verloren aan deze agressieve vissen.

Laatste stop op onze reis: Miami!